Predlog za izvršenje i rešenje o izvršenju

Izvršni postupak i postupak obezbeđenja pokreću se tako što izvršni poverilac podnosi predlog za izvršenje na osnovu izvršne ili verodostojne isprave ili predlog za obezbeđenje, a po službenoj dužnosti pokreću se samo ako je zakonom određeno.

O predlogu za izvršenje na osnovu izvršne ili verodostojne isprave i predlogu za obezbeđenje odlučuje sud.
O predlogu za izvršenje na osnovu izvršne ili verodostojne isprave radi namirenja novčanog potraživanja nastalog iz komunalnih usluga i srodnih delatnosti odlučuje javni izvršitelj.

O predlogu za izvršenje radi namirenja novčanog potraživanja u kome je kao izvršni dužnik naznačena Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave ili indirektni korisnik budžetskih sredstava, za koga se u smislu propisa kojima se uređuje izvršenje budžeta prinudna naplata sprovodi na isti način kao i za direktne korisnike budžetskih sredstava ili indirektni korisnik budžetskih sredstava, odlučuje javni izvršitelj.

Kada se donese rešenje o izvršenju ili obezbeđenju, sprovodi se izvršenje.

Nastavite sa čitanjem Predlog za izvršenje i rešenje o izvršenju

Nadležnost za sprovođenje izvršenja

Prema odredbama Zakona o izvršenju i obezbeđenju nadležnost za sprovođenje izvršenja je podeljena između suda i javnog izvršitelja.

Sud je isključivo nadležan za izvršenje zajedničke prodaje nepokretnosti i pokretnih stvari, činjenja, nečinjenja ili trpljenja i izvršenje izvršnih isprava u vezi s porodičnim odnosima i vraćanjem zaposlenog na rad.

Javni izvršitelji jesu isključivo nadležni za izvršenje ostalih izvršnih isprava, rešenja o izvršenju na osnovu verodostojne isprave, rešenja o usvajanju predloga za protivizvršenje i rešenja o izvršenju rešenja o izrečenim sudskim penalima.

Odredbe Zakona o izvršenju i obezbeđenju kojima se uređuju samo ovlašćenja javnih izvršitelja, a ne i suda, primenjuju se samo na ovlašćenja suda ako je sud isključivo nadležan da sprovodi izvršenje (prekid postupka, o više sredstava i predmeta izvršenja, promena i dodavanje sredstava i predmeta izvršenja, prigovor trećeg lica, odlaganje izvršenja, obustava izvršnog postupka i sl.).  Nastavite sa čitanjem Nadležnost za sprovođenje izvršenja

Kompenzacija

Kompenzacija je način gašenja dugovanja i potraživanja bez ispunjenja. Po osnovu kompenzacije se u odnosu na jedno lice gase i dugovanja i potraživanja koja postoje prema drugom licu bez ispunjenja.

Kompenzacija može biti zakonska, ugovorna i jednostrana.

Zakonska kompenzacija je kompenzacija koja se sprovodi na osnovu samog zakona, bez obzira na volju učesnika u kompenzaciji. Trenutno zakonsku kompenzaciju ne predviđaju pozitivni propisi Republike Srbije. Ugovorna kompenzacija je kompenzacija koja nastaje na osnovu ugovora, dok jednostrana nastaje na osnovu jednostrane izjave volje.

Ugovorna kompenzacija

Ugovorna kompenzacija nije izričito uređena zakonom, ali je dozvoljena po osnovu slobode ugovaranja (autonomije volje). Nastavite sa čitanjem Kompenzacija